так вот ты какое....ხახული.....
Как изучить грузинский язык?
#391
Отправлено 09 апреля 2009 - 17:34
так вот ты какое....ხახული.....
#393
Отправлено 09 апреля 2009 - 22:48
Это из "бабушки,дедушки...." Думбадзе
Лара, пока искала интересные глаголы попалась такая фраза.
Спокойствие и только спокойствие...
#394
Отправлено 10 апреля 2009 - 11:46
Это из "бабушки,дедушки...." Думбадзе
Лара, пока искала интересные глаголы попалась такая фраза.
сейчас же встань, поднимись (აეთრიე), выйди вон (გაეთრიე) и, пока не приведешь родителей, в школу не возвращайся(არ მოეთრიო)
одно слово, а сколько значений...
Леночки-Елены, ლენ где переводы?
#395
Отправлено 10 апреля 2009 - 11:59
lara (10.4.2009, 10:46) писал:
Я сегодня не выучила урок, вчера вечером гулять ходила, вместо уроков. Завтра все сделаю и опубликую! Честное слово!
#396
Отправлено 10 апреля 2009 - 15:59
Elena (10.4.2009, 11:59) писал:
да меня саму надо двойками обвесить, как елку игрушками... еле перевела дух после "твоего" стихотворения
Лика, ты хотела текст с "по-грузински" составленными предложениями?
რატომ უკავშირდება საქართველოს სახელი გეორგიას?
ჯერ კიდევ ძველბერძნები „გეორგოსებს“ უწოდებდნენ ქართველებს იმის გამო, რომ მიწათმოქმედება იყო ყველაზე მეტად განვითარებული ჩვენს ქვეყანაში.
„გეორგოს“ ნიშნავს მიწის დამმუშავებელს, მაგრამ, ამავე დროს, გიორგის კულტი დაკავშირებულია მიწათმოქმედებასთან, კერძოდ, ნაყოფიერებისს ღვთაებათა დაცვასთან, ამინდთან, მეტეოროლოგიასთან.
ასე იყო ძველ საქართველოში და ამასთან არის დაკავშირებული ქართული ეროვნული ღვთაება – თეთრი გიორგი. ხოლო ქრისტიანული წმინდა გიორგი ისტორიულად არსებული პიროვნებაა.
და ამავე დროს არის მიწიერი სახე იმევე სულიერი არსებისა, მიქაელ მთავარანგელოზისა, დრაკონის დამთრგუნველი.
ეს სახე და ეს კულტი იყო ყველაზე მეიად მახლობელი ქართული მოდგმისათვის.
საქართველოში ქრისტიანობამ მიიღო გიორგიანობის სახე. ქრისტიანობა თავისა წმინდა სახით არსებობდა სამღვდელოებისთვის, ფეოდალური კლასისთვის, სამეფო კარისთვის, მაგრამ ხალხური ქრისტიანობა საქართველოში, შეიძლება ითქვას, გიორგიანობასთან არის შერწყმული.
მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ გიორგიანობამ დაჩრდილა ქრისტიანობა.
წმინდა გიორგის სახეში ქართველი ხედავდა არა მხოლოდ კაპადოკიელ წმინდანს, არამედ ქრისტიანულ ღმერთს.
ღმერთი მას წარმოედგინა წმინდა გიორგის მებრძოლ სახეში, დრაკონის დამთრგუნველ სახეში.
ე. ი. მიქაელური ასპექტი ქრისტიანობისა იყო ყველაზე მეტად მახლობელი საქართველოსთვის.
საქართველოს სახელწოდებაც დაუკავშირდა გიორგის და გიორგი გახდა უმთავრესი წმინდანი ქართველი ერისა და არა მხოლოდ წმინდანი, არამედ ქრისტიანული ღმერთის სახე.
უნდა აღინიშნოს, რომ ღვთის სხვადასხვა სახეები და ასპექტები ცნობილია ღვთისმეტყველებაში.
აპოკალიპსისშიც კი მესია, ღმერთი, ქრისტე გამოსახულია როგორც თეთრტაიჭოსანი ზეციური მხედარი (გამოცხ. 19, 11–15).
ის ტრადიციული სახეები ქრისტესი, რომლებიც ჩვენ ვიცით, არ ამოწურავენ მის არსს. არის აგრეთვე სხვა სახე – მებრძოლი, დრაკონის განმგმირველი, როგორიც ის არის მოცემული აპოკალიპსისში.
და ეს არის სწლრედ წმინდა გიორგის წინასახე და ეს სახე იყო მახლობელი ყველაზე მეტად ქართველობისათვის.
სხვათა შორის, დიდი ქართველი მეცნიერი ივანე ჯავახიშვილი აღნიშნავდა, რომ წმინდა გიორგის კულტი საქართველოში უპრეცედენტო მოვლენაა.
ჩვენ გვაქვს შემთხვევები სამების, ქრისტეს დღესასწაულების, აღდრომის დღესასწაულების „შთანთქმისა“ წმინდა გიორგის დღესასწაულის მიერ, მათ სახელობაზე აგებული ტაძრები იდენტიფიცირებულია წმინდა გიორგისთან.
ე. ი. წმინდა გიორგი იდენტიფიცირებულია ღმერთთან. ეს არის სახე ღვთისა და არა მხოლოდ კონკრეტული წმინდანი
#397
Отправлено 10 апреля 2009 - 16:43
ჯერ კიდევ ძველბერძნები „გეორგოსებს” უწოდებდნენ ქართველებს იმის გამო, რომ მიწათმოქმედება იყო ყველაზე მეტად განვითარებული ჩვენს ქვეყანაში.
„გეორგოს” ნიშნავს მიწის დამმუშავებელს, მაგრამ, ამავე დროს, გიორგის კულტი დაკავშირებულია მიწათმოქმედებასთან, კერძოდ, ნაყოფიერებისს ღვთაებათა დაცვასთან, ამინდთან, მეტეოროლოგიასთან.
ასე იყო ძველ საქართველოში და ამასთან არის დაკავშირებული ქართული ეროვნული ღვთაება – თეთრი გიორგი. ხოლო ქრისტიანული წმინდა გიორგი ისტორიულად არსებული პიროვნებაა.
Почему имя Георгия связано с Грузией?
Еще древние греки называли грузин "георгосами" потому,что в нашей стране земледелие было развито более всего .
"Георгос" означает земледелец,но,в то же время,культ Георгия был связан с земледелием,в частности,с охраной божества плодов,с погодой,метеорологией.
так было в старой Грузии и с этим связано грузинское национальное божество-белый Гиорги. В то же время христианский святой Гиорги реальная историческая личность.
და ამავე დროს არის მიწიერი სახე იმევე სულიერი არსებისა, მიქაელ მთავარანგელოზისა, დრაკონის დამთრგუნველი.
ეს სახე და ეს კულტი იყო ყველაზე მეიად მახლობელი ქართული მოდგმისათვის.
საქართველოში ქრისტიანობამ მიიღო გიორგიანობის სახე. ქრისტიანობა თავისა წმინდა სახით არსებობდა სამღვდელოებისთვის, ფეოდალური კლასისთვის, სამეფო კარისთვის, მაგრამ ხალხური ქრისტიანობა საქართველოში, შეიძლება ითქვას, გიორგიანობასთან არის შერწყმული.
И в то же время есть земное воплощение того же существа, Микаель Главный Ангел,победитель дракона.
Этот культ и это воплощение было ближе всего для грузинского рода.
В Грузии христианство приняло вид гергианства. Христианство со своими святымисуществовало для духовенства, класса феодалов,для царского двора,но народное христианство в Грузии,можно сказать,связано с гиогрианством.
მეიად-опечатка, მეტად.
Спокойствие и только спокойствие...
#398
Отправлено 10 апреля 2009 - 22:19
წმინდა გიორგის სახეში ქართველი ხედავდა არა მხოლოდ კაპადოკიელ წმინდანს, არამედ ქრისტიანულ ღმერთს.
ღმერთი მას წარმოედგინა წმინდა გიორგის მებრძოლ სახეში, დრაკონის დამთრგუნველ სახეში.
ე. ი. მიქაელური ასპექტი ქრისტიანობისა იყო ყველაზე მეტად მახლობელი საქართველოსთვის.
საქართველოს სახელწოდებაც დაუკავშირდა გიორგის და გიორგი გახდა უმთავრესი წმინდანი ქართველი ერისა და არა მხოლოდ წმინდანი, არამედ ქრისტიანული ღმერთის სახე.
უნდა აღინიშნოს, რომ ღვთის სხვადასხვა სახეები და ასპექტები ცნობილია ღვთისმეტყველებაში.
აპოკალიპსისშიც კი მესია, ღმერთი, ქრისტე გამოსახულია როგორც თეთრტაიჭოსანი ზეციური მხედარი (გამოცხ. 19, 11–15).
ის ტრადიციული სახეები ქრისტესი, რომლებიც ჩვენ ვიცით, არ ამოწურავენ მის არსს. არის აგრეთვე სხვა სახე – მებრძოლი, დრაკონის განმგმირველი, როგორიც ის არის მოცემული აპოკალიპსისში.
Но это не значит,что гиоргианство затмило христианство.
В образе святого Гиорги грузин видел не только капакдокийского святого,но и христианского бога.
Бога он представлял в образе борца святого Гиорги,победителя дракона.
Т.е. микаелевский аспект христианства был ближе всего для Грузии.
Гиорги был связан с названием Грузии и Гиорги стал наиглавнейшим святым грузинской нации и не только святым,но и образом христианского бога.
Надо отметить что различные образы и аспекты бога известны в изучении религии(не знаю как это называется одним словом). И в Апокалипсисе мессия, Бог, Христос изображен как небесный всадник на белом коне (явление(?) 19,11-15).
Эти традиционные образы божьи ,которые мы знаем,не исчерпывают его сущности,есть также и другой образ-борец,покоритель дракона, который не дан в Апокалипсисе.
Спокойствие и только спокойствие...
#399
Отправлено 10 апреля 2009 - 23:11
Кому смеешься( улыбаешься)?
Цитата
Притчи Соломона (гл. 4, ст. 23-27)
#400
Отправлено 11 апреля 2009 - 08:14
Nika (10.4.2009, 22:19) писал:
своим
судя по тексту, не такое уж и огромное различие в расстановке слов в русском и грузинском языках... ты заметила разницу?
Количество пользователей, читающих эту тему: 2
0 пользователей, 2 гостей, 0 анонимных
©2007-
batumionline.net Использование материалов сайта допускается только при наличии гиперссылки на сайт Реклама на batumionline.net Раздел технической поддержки пользователей | Обратная связь |